Ziekenhuis Groep Twente verbetert gastvrijheid met online betalingen

onlinebetalingen
Ziekenhuis Groep Twente heeft een nieuwe manier geïntroduceerd om de gastenmaaltijden te betalen. Gasten kunnen nu online via iDeal betalen, in plaats van bij de receptie.
 
De oude manier van betalen bleek niet altijd even efficiënt en gastvrij. Gasten moesten vaak in de rij staan bij de receptie om hun maaltijd af te kunnen rekenen, iets wat tijdrovend en vervelend kan zijn. Ook zorgde het voor extra werk voor de zorgassistenten, die de betalingen handmatig in overzichten moesten bijhouden.
 
Culicart biedt sinds dit jaar de mogelijkheid de gastenmaaltijd online via iDeal te betalen. Betalen kan via de voedingsassistenten op het Medewerkersportaal, of door de gast van de patiënt zelf via het Patiëntenportaal. Met deze nieuwe manier van betalen kunnen de gasten hun maaltijden eenvoudig én snel afrekenen. Dit zorgt voor minder wachttijden en een meer ontspannen sfeer voor gasten. Voor de zorgassistenten is het ook een verbetering. Zij hoeven geen handmatige overzichten meer bij te houden, waardoor ze meer tijd hebben om zich te richten op de patiënt.

De ervaringen binnen Ziekenhuis Groep Twente met online betalingen zijn nu al erg positief. Gasten geven aan dat het fijn is om de maaltijd direct af te kunnen rekenen en zorgassistenten zijn blij dat ze geen overzichten meer bij hoeven te houden van welke gasten er nog moeten betalen.

De introductie van online betalingen is een win-winsituatie voor zowel de gasten als het ziekenhuis. Het draagt bij aan een betere gastvrijheidsbeleving en een efficiëntere werkwijze, waardoor er meer tijd overblijft voor waar het allemaal om draait: het leveren van goede zorg.

Wil je weten wat online betalingen voor jouw organisatie kan betekenen, inclusief een gericht advies voor de implementatie? Neem dan contact op met Maaike Köhne, consultant Culicart, via 06 4339 25 88 of maaike.kohne@pinkroccade.nl