Ziekenhuis Tergooi verlengt en verdiept samenwerking met Culicart

Tergooi

“Culicart vernieuwt continu. Met hen doorgaan is een logische stap”

Ziekenhuis Tergooi verlengt de samenwerking met Culicart en breidt deze tegelijkertijd uit. Tergooi is het ziekenhuis in de regio Gooi en Vechtstreek waarvan patiënten zeker weten dat de kwaliteit van hun leven centraal staat. Peter Sol is Manager Voedingsproductie, Restaurants & Winkels bij Tergooi: “Het verlengen en uitbreiden van de samenwerking met Culicart vind ik een logische stap.”

Culicart groeit mee                                                                                                                                                                            

Tergooi werkt sinds de overname van Magister door PinkRoccade met Culicart: “Culicart vernieuwt continu. De eisen van eten en drinken voor onze klanten worden steeds hoger. De administratie rondom voeding is complexer geworden in de afgelopen jaren. Culicart groeit daarin mee en dat is prettig”, benadrukt Peter Sol.

Culicart informeert, de keuken produceert                                                                                                              

Peter: “In Tergooi bereiden we de maaltijden dagvers op traditionele wijze. Patiënten kunnen vanuit ons Harten6 concept kort voor consumptie kiezen voor een lekkere, gezonde en versbereide maaltijd. De keuken krijgt hiervoor de benodigde gegevens uit Culicart zodat er efficiënt geproduceerd wordt en de maaltijd snel bij de klant is.” De patiënten kiezen vanuit een wisselend weekmenu met zowel gezonde, moderne alsook traditionele keuzes. Peter: “De maaltijdkeuze wordt opgenomen op een iPad door onze Service & Voeding medewerkers.”

“Patiënten kunnen via het Patiëntenportaal van Culicart hun menukeuze doorgeven”

Verrijking met Patiëntenportaal                                                                                                                                          

In de nieuwbouw van Tergooi krijgen alle patiënten vanaf 2023 een iPad met patiënten entertainment. Culicart is daar een onderdeel van. Peter: “Patiënten kunnen via het Patiëntenportaal van Culicart hun menukeuze doorgeven. De gastvrije medewerker van Service & Voeding kan hierbij hulp of advies geven. Deze uitbreiding op onze service is een mooie toevoeging die mede mogelijk gemaakt wordt door Culicart. Patiënten krijgen maaltijdkeuzes gepresenteerd die aangepast worden aan de voedingsgewoonte of hun dieet. Het portaal kunnen we verfraaien met foto’s, informatie over nutriënten en allergenen en welkomstteksten. Wat ik fijn vind, is dat we direct de mening van onze klanten kunnen vragen.” Via de managementmodule van Culicart kan Tergooi onder andere zien wat de hardlopers zijn per doelgroep en wat het minst wordt gekozen.

Continu controleren vereist                                                                                                                                              

Elk voordeel heeft ook zijn nadeel, geeft Peter tot slot aan: “De keerzijde van deze onomkeerbare digitale revolutie is de kwetsbaarheid van gegevens. Gegevens zijn alleen ‘correct’ als deze continu gecontroleerd worden door onze medewerkers backoffice. Krijg je een keer van de leverancier een alternatief product? Dan kloppen de allergenen en nutriënten niet meer. Dat kan grote gevolgen hebben. Kortom, in de hele keten moeten medewerkers alert blijven. Of dit een voordeel of nadeel is, mag men zelf bepalen.”