Patiënten bestellen zelf hun maaltijden in het nieuwe Isala ziekenhuis Meppel

Isala

Zaterdag 19 maart gingen de deuren van het Isala nieuwbouw ziekenhuis Meppel open. Met de verhuizing van de patiënten vanuit oudbouw naar de nieuwbouw werd het officieel een ziekenhuis.

Positieve ervaringen met het patiëntenportaal

In mei 2021 zijn we samen met Isala, Huuskes en Sentean het project gestart om de patiënten te voorzien van een lekker en gezond aanbod op de digitale menukaart. Hier werd de eerste dag al enthousiast gebruik van gemaakt. De patiënten ervaren het patiëntenportaal als overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en waren verrast door de variatie in het aanbod.

Bestellen op tablet

Meer regie voor de patiënt

Het doel van het project was om patiënten meer zelf regie te bieden. Op de tablet kunnen patiënten via de button Eten & Drinken, in het Culicart portaal, zelf hun menukaart inzien en maaltijden bestellen. Daar waar nodig krijgen patiënten naast het ontbijt, lunch en diner, extra tussendoortjes aangeboden. Bijvoorbeeld wanneer een patiënt extra eiwitten tot zich moet nemen om herstel te bevorderen of om op gewicht te komen. Lukt het niet om zelf te bestellen dan zijn de voedingsassistenten er om de maaltijdkeuze vast te leggen. Zij hebben hierbij ook inzage in de actuele patiëntgegevens en het menu-aanbod via het Medewerkersportaal (tablet) van Culicart.

Het menu-aanbod wordt geleverd door Huuskes. Ook beheren zij de Culicart applicatie ingericht op het assortiment en het werkproces van Isala Meppel.

Een mooie mijlpaal!